مطالب آموزشی

انواع ups

یو پی اس آفلاین آلجا مدل Lcd 1600L

انواع پی اس های مختلف

ups ها به صورت کاربردی به سه دسته تقسیم شده اند که در زیر به صورت مختصر معرفی شده است که عبارت اند از:

  • یو پی اس آنلاین
  • یو پی اس آفلاین
  • یو پی اس اینتراکتیو

و انواع یو پی اس بر اساس برند عبارت اند از:

  1. یو پی اس تکام
  2. یو پی اس آلجا
  3. یو پی اس فاراتل

در ادامه مطلب جزئیات کامل از هر مدل یو پی اس را توضیح داده شده 

CTA UPS

ups آفلاین

ابتدا در مورد انواع مختلف منبع تغذیه بدون وقفه و عملکردهای معمول آنها، صحبت می شود. اولین و متداول ترین نوع یو پی اس افلاین که در سیستمهای کوچکتر استفاده می شود، یو پی اس standby یا offline است که برای رایانه شخصی کاربرد دارد. نحوه عملکرد یو پی اس آفلاین بدین صورت است که منتظر می ماند تا زمان عملیاتی شدن آن فرا رسد و هنگامی که برق قطع میشود وظیفه تامین انرژی را برعهده گیرد. این نوع ups مقرون به صرفه ترین نوع موجود است.

یو پی اس 1KVA آلجا Alja KI-1000 L

Ups لاین اینتراکتیو

Ups لاین اینتراکتیو در زیر ساخت های مشاغل کوچک استفاده می شود. این بسیار شبیه به یو پی اس استندبای است اما با توانایی اضافه شده به طور خودکار ولتاژ را تنظیم می کند. این به این معنی است که ولتاژ ورودی را کنترل می کند و زمانی که احساس کند ولتاژ ورودی کم و یا جهشی باعث افزایش آن شده می تواند کمک کند و آن را تنظیم کند تا خروجی دستگاه ثابت بماند.

حتما بخوانید  استابلایزر چیست و چه کاربردی دارد؟

Ups آنلاین

به این یو پی اس، یو پی اس تبدیل دوگانه نیز گفته می شود. از این نوع به عنوان منبع اصلی برق کارامد نام برده می شود. این باتری ها هستند که در زمان قطعی برق انرژی را تامین می کنند و زمانی که منبع ورودی روشن است، باتری ها به راحتی شارژ می شوند. این یک تبدیل مضاعف نامیده میشه زیرا منبع ورودی  ac را به dc تبدیل می کند و سپس اینورتر آن را برای خروجی به ac تبدیل می نماید. ups online از متداولترین انواع یو پی اس های موجود هستند. البته انواع دیگری نیز وجود دارد که متناسب با فرم یا عملکرد خاصی هستند. اما اینها بیشتر برای نیازهای تخصصی استفاده می شوند و اینکه انواع دیگر ups چیست و چه میکند بررسی نمی شود.

راهنمای خرید یو پی اس برای آسانسور | انتخاب ups مناسب برای آسانسور

معرفی انواع یو پی اس ها بر اساس برند:

1. دستگاه یو پی اس تکام

شرکت تکام با چندین دهه سابقه در زمینه طراحی و تولید یو پی اس توانسته است اعتماد بخش اعظمی از جامعه را جلب کند. گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش ده ساله در کنار تنوع زیاد محصولات، ادارات زیادی را جهت همکاری دائمی ترغیب کرده است در قسمت پایین مشخصات چندین مدل پرکاربرد بیان شده است. این دستگاه ها برای تجهیزات با توان کم استفاده می شود.

2. دستگاه یو پی اس آلجا

یو پی اس باید بتواند دامنه وسیعی از ولتاژ ورودی را پوشش دهد و در زمان برگشت برق به صورت خودکار راه اندازی شود در یو پی اس آلجا از بروزترین تکنولوژی استفاده شده است. این دستگاه می تواند از تمام تجهیزات متصل به خود محافظت کند همچنین در مکان های که ژنراتور وجود دارد می تواند با آن کار کند. در مدل های بخصوص از ترانس داخلی استفاده شده است که کارایی بسیار بالایی دارند. در جدول زیر محصولات پر فروش آلجا را معرفی کردیم.

حتما بخوانید  بهترین باطری برای پنل خورشیدی

تقسیم بندی دستگاه ups براساس قرار گیری نوع باتری

باتری ها در یو پی اس وظیفه ذخیره انرژی را برعهده دارند. ظرفیت باتری ها از 7 آمپر شروع شده و تا 200 آمپر ساعت می تواند باشد. یو پی اس ها به دو دسته دستگاه با باتری اکسترنال و اینترنال دسته بندی می شوند. در ups های اکسترنال باتری در داخل کابینت باتری قرار می گیرد و از هر باتری بخواهیم می توانیم استفاده کنیم. در یو پی اس های اینترنال معمولا از باتری 7 و 9 آمپر استفاده می شود و دستگاه امکان شارژ باتری با ظرفیت بیشتر را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *