مطالب آموزشی

تفاوت ups آنلاین با ups آفلاین و ups لاین اینتراکتیو

تفاوت ups آنلاین با ups آفلاین و ups لاین اینتراکتیو

مقایسه یوپی اس آفلاین، یو پی اس آنلاین و یو پی اس اینتراکتیو

منبع تغذیه بدون وقفه به یک سیستم برق گفته می شود که در صورت قطع برق ورودی، منبع تغذیه اضطرای را برای بار فراهم می کند و کار حفاظت از تجهیزات را بر عهده دارد. سه دسته کلی سیستم های مدرن ups،آنلاین، آفلاین، لاین اینتراکتیو  هستند. این مقاله را تا آخر مطالعه کنید تا به شناخت کاملی از انواع ups ها، تفاوت ups آنلاین با ups آفلاین با ups لاین اینتراکتیو و مزایا و معایب، تفاوت ها و کاربرد های آنها دست پیدا کنید و در هنگام فروش ups دغدغه از بابت اطلاعات اولیه نداشته باشید.

ups آنلاین هوگون مدل HG116K

ups آفلاین

در سیستم یو پی اس آفلاین، بار مستقیماً از طریق منبع ورودی تأمین می شود و مدارهای برق پشتیبان فقط در صورت قطع  برق فراخوانی می شوند. شارژر باتری، باتری و اینورتر از نظر بار خارج از خط هستند. گرچه شارژر و باتری همچنان به برق متصل هستند تا اطمینان حاصل شود که باتری ها همیشه شارژ می شود. هنگامی که ولتاژ برق شبکه از کار بیفتد یا بیش از حد.

Cta ups

مجاز باشد، سوئیچ بلافاصله خروجی اینورتر را از باتری ها تامین می کند تا ابتکار عمل را در دست بگیرد.

تفاوت ups آنلاین با ups آفلاین با ups لاین اینتراکتیو

ups لاین اینتراکتیو

ups لاین اینتراکتیو یا تعاملی خطی، اینورتر را فعال نگه می دارد و مسیر جریان مستقیم باتری را از حالت شارژ عادی به جریان تغذیه، با از دست دادن برق هدایت می کند. در این طراحی هوشمند، اینورتر برق باتری را به ولتاژ AC تبدیل میکند. وقتی برق AC ورودی طبیعی است، اینورتر یو پی اس در حالت معکوس عمل می کند و شارژ باتری را فراهم می کند. پس از قطع برق ورودی، سوئیچ انتقال باز می شود و جریان برق از باتری به خروجی UPS می رسد. از آنجا که اینورتر همیشه روشن است و به خروجی متصل است، این طرح فیلتر اضافی را ارائه می دهد.

حتما بخوانید  مقایسه استابلایزر امگا با استابلایزر پرنیک

تفاوت ups آنلاین با ups آفلاین با ups لاین اینتراکتیو

ups آنلاین

خرید یو پی اس آنلاین از روش تبدیل دوگانه برای پذیرش ورودی AC و تبدیل آن به dc جهت شارژ باتری و اصلاح آن، سپس برای تأمین انرژی تجهیزات محافظت شده، به 120 ولت / 230 ولت AC تبدیل می کند. در یو پی اس آنلاین، ولتاژ AC ورودی پس از تبدیل شدن توسط رکتیفایر در حال شارژ منبع باتری پشتیبان است که تغذیه اینورتر خروجی را تأمین می کند، بنابراین خرابی AC ورودی باعث فعال شدن سوئیچ انتقال نمی شود. به عبارت دیگر اگر اتلاف برق رخ دهد، یکسو کننده به سادگی از مدار خارج می شود و باتری ها، برق را ثابت و بدون تغییر نگه می دارند. در هنگام خرابی زمان انتقال وجود ندارد. مادامی که برق دوباره برقرار شود، یکسو کننده تامین بار را از سر می گیرد و باتری را شارژ می کند، اگرچه ممکن است جریان شارژ محدود شود تا از گرم شدن زیاد باتری ها و جوشاندن الکترولیت توسط یکسو کننده با قدرت بالا جلوگیری شود.

تفاوت ups آنلاین با ups آفلاین با ups لاین اینتراکتیو

مقایسه ups ها، آنلاین، آفلاین، لاین اینتراکتیو

انواع ups ها هر کدوم ویژگی ها ی منحصر به فردی دارند که برای  استفاده مناسب می کند در زیر ویژگی هایی را برای هر سه گروه کاربردی مقایسه کرده ایم.

عملکرد ups آفلاین، آنلاین، لاین اینتراکتیو

هر سه دسته برای محافظت از تجهیزات سخت افزاری و الکتریکی در مواردی که ممکن است قطعی برق غیرمنتظره و همچنین نوسانات اتفاق بیفتد، اختراع شده اند. با این وجود، تحت تأثیر اصول مختلف کار، قابلیت های ذاتی آنها متفاوت است. در  قسمت های پایین تفاوت ups آنلاین با ups آفلاین با ups لاین اینتراکتیو به صورت کامل بیان شده. خب تا آخر با ما همراه باشید و از این مقاله مفید استفاده کنید.

Cta ups

محافظت در برابر نویز

هر سه سیستم UPS دارای عملکرد سرکوب موج و فیلتر سر و صدا برای محافظت از تجهیزات در برابر صدمات ناشی از صاعقه هستند. به ویژه، سیستم UPS آنلاین محافظت برتر را به دلیل عملیات تبدیل دوگانه فراهم می کند. اما امکان فیلتر نویز های جزعی در یو پی اس آفلاین وجود ندارد.

زمان سوئیچ ups های آنلاین، آفلاین، لاین اینتراکتیو

در هنگام قطع برق، زمان سوئیچ در ups آفلاین 2 تا 10 میلی ثانیه است ، در حالی که در سیستم های UPS تعاملی خطی معمولاً  2 تا 4 میلی ثانیه طول می کشد تا  از برق خط به برق باتری منتقل می شوند. با کمال تعجب، سیستم UPS آنلاین زمان انتقال نزدیک به صفر را دارد زیرا اینورتر قبل از قطع شدن برق، بار تجهیزات متصل را تأمین می کند.

حتما بخوانید  سوالات متداولی درمورد مشکلات استابلایزر

تنظیم ولتاژ ups آنلاین، ups آفلاین، یو پی اس لاین اینتراکتیو

سیستم های UPS تعاملی خطی از تنظیم ولتاژ خودکار (AVR) برای اصلاح ولتاژهای غیر عادی بدون تعویض باتری استفاده می کنند. هنگامی که ولتاژ از یک مقدار آستانه از پیش تعیین شده  عبور می کند، این نوع UPS ترانسفورماتور را برای افزایش یا کاهش ولتاژ با مقدار تعیین شده شناسایی کرده و از آن استفاده می کند تا آن را به محدوده قابل قبول برگرداند. در سیستم های UPS آنلاین روش دقیق تری برای تنظیم ولتاژ استفاده شده است. از مشکلات موجود در برق شهری می توان به  خاموشی، ولتاژهای اضافی، اعوجاج هارمونیک و تغییرات فرکانس اشاره کرد. هنگامی که تجهیزات با شارژ باتری کار نمی کنند، سیستم های UPS تعاملی خطی معمولاً خروجی را در حدود ( 8 – 15 )± درصد ولتاژ اسمی تنظیم می کنند. در حالی که سیستم های UPS آنلاین به طور معمول ولتاژ را در حدود( 2 – 3 )± درصد تنظیم می کنند.

جوانب مثبت و منفی استفاده از ups ها

وقتی صحبت از مقایسه ups ها می شود نمی توان از تجزیه و تحلیل مزایا و معایب آنها چشم پوشی کرد، که ممکن است به تصمیم گیری عاقلانه کمک کند. در ادامه، مزایا و محدودیت های این سه توپولوژی به وضوح ارائه شده است.

فواید و محدودیت ups آفلاین

راندمان بالا، روشن نبودن دائم شارژر، کاربر پسند بودن برای کار. قیمت مناسب از مزایا و فواید ups آفلاین است.

برای حفاظت از تجهیزات در مقابل نوسانات برق، ضعیف عمل می کند در نتیجه خطر از بین رفتن یا آسیب رسیدن به تجهیزات و داده های حساس وجود دارد. زمان انتقال محدود، از برق به اینورتر در صورت خرابی منبع تغذیه از عیب های دیگر است.

ups آفلاین

فواید و محدودیت های ups لاین اینتراکتیو

قابلیت اطمینان بالا، بازدهی بالا، تهویه مطبوع مناسب، مصرف برق کمتر، اجزای کمتر و دمای کار پایین تر از فواید ups لاین اینتر اکتیو است.

از محدودیت های line interactive ups می توان  غیر عملیاتی بودن برای توان های بیش از 5kVA اشاره کرد. در برابر همه نوسانات برق محافظت نمی کند. اصلاح ضریب قدرت یا تنظیم فرکانس را انجام نمی دهد. نیاز به استفاده مکرر باتری در مناطقی که اعوجاج شدید ولتاژ دارند.

فواید و محدودیت های ups آنلاین

اولین مزیت ups آنلاین تنظیم ولتاژ بهتر است. زمان تبدیل از DC به AC بسیار ناچیز است و هیچ شکافی در پوشش ولتاژ وجود ندارد. نبود نوسان در ولتاژ، نشان دهنده کیفیت ولتاژ پایدار است. نزدیک به خروجی الکتریکی ایده آل، بالاترین محافظت در برابر همه بی نظمی های برق را داراست.

حتما بخوانید  رعایت نکات مهم در نصب استابلایزر

طراحی های پیچیده ای که نیاز به یک بدنه بزرگ دارند از معایت یو پی اس online است. با توجه به اینکه اینورتر همیشه روشن است بازدهی کلی ups کاهش می یابد. هزینه بیشتری نسبت به سایر سیستم های UPS دارد و اتلاف توان آن بالاتر است.

ups های آنلاین، آفلاین، لاین اینتراکتیو کجا استفاده می شوند؟

با در نظر گرفتن مزایا و محدودیت های قبلی و ترکیب وضعیت موجود با انتظارات خود، زمان آن فرا رسیده است که سه توپولوژی را در برنامه های کاربردی به کار گیرید. کاربرد ups های آنلاین، آفلاین، لاین اینتراکتیو با اصول عملیاتی مختلف از خانه های مسکونی در اندازه کوچک تا مراکز داده در مقیاس بزرگ متفاوت است.

کاربرد ups آفلاین

به دلیل بهره وری بیشتر انرژی و اقتصادی بودن یو پی اس آفلاین معمولاً برای خانوارها، دفاتر کوچک با بودجه کم و برخی از زمینه هایی که برای کیفیت منبع تغذیه نیاز کمتری دارند مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین گزینه برای رایانه های شخصی و همچنین مناسب چاپگرها ، اسکنرها هستند.

کاربرد ups لاین اینتراکتیو

به عنوان یکی از گزینه های اصلی، UPS لاین اینتراکتیو با قابلیت اطمینان بالا برای سرورهای آپارتمان، خانه ها ،مشاغل کوچک و شرکت های متوسط ​​است. در برخی از مناطق که ولتاژ خط AC ناپایدار است، یک UPS تعاملی ممکن است نیاز به شارژ باتری یک یا دو بار در روز یا حتی بیشتر داشته باشد.

ups مناسب خودپرداز

کاربرد ups آنلاین

هوشمندترین سیستم UPS، یو پی اس آنلاین است که به عنوان بهترین راه حل برای تأمین قدرت و پشتیبانی و محافظت از تجهیزات و سرورهای مهم در مراکز داده در نظر گرفته می شود. همچنین می تواند در زمینه هایی مانند رایانه، حمل و نقل، بانکداری، اوراق بهادار، ارتباطات و تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. منبع تغذیه به طور خاص، برای برخی از درایوهای موتور القایی و سایر برنامه های کنترل مانند، واحدهای مراقبت ویژه، تجهیزات پزشکی، لوازم الکتریکی حساس استفاده می شود.

ups آنلاین

ups آنلاین، آفلاین، لاین اینتراکتیو،کدام را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب UPS ، از نوع UPS و سطح حفاظت مربوط به آن آگاه باشید. تفاوت UPS آنلاین با ups آفلاین با ups لاین اینتراکتیو در اصول کار آنها نهفته است، که نشان دهنده تنوع در ویژگی ها، مزایا و محدودیت های آنها است. علاوه بر این، طراحی داخلی یو پی اس بیشتر بر نحوه عملکرد آن در محیط های مختلف برنامه تأثیر می گذارد. در صورت محدود نبودن بودجه بهترین گزینه ups آنلاین است.

مقایسه یو پی اس ها از لحاظ توان

دستگاه های آنلاین از توان های خیلی کم تا توان های چند صد کیلو ولت آمپر ساخته می شوند. از آنها برای کاربردهای متنوعی استفاده می شود. در یو پی اس های آفلاین و لاین اینتراکتیو محدودیت های ساخت باعث می شود به ندرت امکان ساخت آنها با توان های بیش از 10kva وجود دارد. اما باز هم آنها برای تجهیزات مختلف با رعایت تمام جوانب مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *