مطالب آموزشی

راهنمای انتخاب ups دوربین مداربسته

راهنمای انتخاب ups دوربین مداربسته

راهنمای انتخاب ups برای دوربین مداربسته

در این مقاله در مورد راهنمای انتخاب یو پی اس برای دوربین مداربسته صحبت خواهیم کرد.

یکی از چالش های جامعه امروزی که بسیار حائز اهمیت است امکان دسترسی به تصاویر سیستم های دوربین مدار بسته و سیستم های حفاظتی در تمام طول شبانه روز هست. با توجه به اینکه کشور ما در منطقه ی گرم و خشک واقع شده در فواصل مختلف با مشکل تامین برق روبرو هستیم و خاموشی های مکرر و از قبل اعلام نشده زیاد اتفاق میفتد در حالت عادی امکان ضبط تصاویر به صورت پیوسته وجود ندارد. پس نیاز به راهنمای خرید برای تهیه مناسب ترین  ups خیلی مهم است. جهت خرید یو پی اس دوربین مداربسته با ما در ارتباط باشید.

Cta ups

همچنین با توجه به نوسانات زیاد جریان برق امکان دارد تجهیزات دوربین مداربسته از جمله  هارد، dvr، منبع تغذیه 12 ولت و خود دوربین آسیب ببیند. این نوسانات می توانند باعث نویز در تصویر شوند. با خرید ups دوربین مداربسته می توان تا حد خیلی زیادی این مشکلات را برطرف کرد. در ادمه به صورت کامل  توضیحاتی ارائه شده است تا با مطالعه آن دانش فنی خوبی به دست آورید. برای اطلاع از قیمت دستگاه ذخیره برق 220 ولت میتوانید با ما در ارتباط باشید

برای انتخاب و راهنمایی یک یو پی اس مناسب دوربین مداربسته چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یو پی اس دارای ولتاژ تغدیه 12 ولت برای دوربین مداربسته است. ups مناسب باید داری ویژگی هایی باشد که بتواند حفاظت مطلوبی ایجاد کند. مهمترین مواردی که می توان بدان اشاره کرد حذف نویز مغناطیسی و الکتریکی، حفاظت در مقابل اتصال کوتاه و اضافه بار به صورت سخت افزاری و نرم افزاری، حفاظت در مقابل تغییرات ولتاژ شهری، همچنین در مقابل ولتاژ های برگشتی از باتری در هنگام قطع برق اشاره کرد. با استفاده از یو پی اس شاید هزینه ای اضافه شده باشد اما در عوض طول عمر، کارایی و کیفیت دوربین، Dvr و …بالا می رود و در دراز مدت باعث جبران هزینه ها می شود.

راهنمای خرید ups دوربین مداربسته

اهمیت داشتن یو پی اس برای سیستم های دوربین مداربسته

بدون نصب سیستم UPS، قطع برق منجر به از دست رفتن تغذیه سیستم دوربین مداربسته می شود که باعث می شود دوربین ها کار نکنند. یک سیستم UPS با تأمین برق به طور مداوم  نویز ها و هارمونیک ها را فیلتر می کنند. و همچنین نگه داشتن برق در سطح پایدار در هنگام قطع برق شبکه یا افزایش ولتاژ، به تجهیزات دوربین مدار بسته انعطاف پذیری می دهد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که دوربین ها 24 ساعته بصورت آنلاین باقی می مانند و در صورتی که تخصص کافی ندارید از یک نفر فنی و مسلط  جهت بررسی کارکرد سیستم مورد نظر راهنمایی بگیرید. 

حتما بخوانید  دستگاه یو پی اس چیست؟کاربردهای یو پی اس

راهنمای خرید ups دوربین مداربسته

ups دوربین مدار بسته به چه تجهیزاتی وصل میشود؟

ups دوربین مدار بسته دارای پورتهای مختلفی است که بسته به شرکت سازنده و همچنین مدل آنها متفاوت است. در کشورمان شرکت های زیادی و با برندهای مختلف مانند برند های هوگون، فاراتل، هژیر صنعت و …  مشغول مونتاژ یو پی اس های مناسب برای سیستم های امنیتی و دوربین ها هستند. در این یو پی اس ها بسته به نیاز مصرف کننده پورت های مخصوص جهت اتصال دوربین و dvr و nvr در نظر گرفته شده. به عنوان مثال در یو پی اس 12 ولت هوگون دارای 8 خروجی دوربین و 1 خروجی dvr است. و این تعداد در مدل ها و برند های مختلف متفاوت است.

انتخاب باتری مناسب و زمان روشن بودن دوربین هنگام قطع برق

دوربین ها و دستگاه های ضبط کننده مختلف، آمپر های متفاوتی دارند . با استفاده از آمپرمتر می توان جریان مصرفی تجهیزات در حالتی که بیشترین جریان را مصرف می کنند اندازه گرفت. سپس  با توجه با مدت زمانی که برای پشتیبانی نیاز است باتری مناسب را انتخاب کنیم. نکته دیگری که باید بدان توجه کرد این است که یو پی اس قابلیت شارژ چه نوع باتری را دارد و نوع باتری را انتخاب کرد.

یکی دیگر از عواملی که در زمان پشتیبانی موثر است IR دوربین ها هستند. در روز به دلیل خاموش بودن آی آر دوربین ها، زمان نگهداری شارژ بیشتر است. برای زمان های بالاتر بکاپ، از باتری با ظرفیت بالاتر باید استفاده کرد.

انتخاب باتری ups مناسب

راهنمای محاسبه زمان پشتیبانی باتری ups دوربین مداربسته

برای محاسبه زمان پشتیبانی اولین چیزی که باید بدانیم این است دوربین های ما چه اندازه جریان می کشد و این مقدار در شب چقدر فرق می کند. همچنین dvr , nvr چه جریان برقی استفاده می کنند. به دلیل روشن شدن ir دوربین ها در شب جریان بیشتری مصرف می کنند. به فرض مثال اگر چهار دوربین دید در شب با یک عدد dvr یا nvr چهار کاناله می توان گفت چیزی در حدود 6 آمپر جریان مصرف می کنند با یک باتری 9 آمپر در طول روز چیزی در حدود 2 ساعت میتواند پشتیبانی کند . این مقدار برای شب تقریبا یک ساعت است. در زمان خرید باتری ups حتما باید زمان پشتیبانی در نظر گرفته شود تا در مواقع قطع برق مشکلی پیش نیاید.

حتما بخوانید  راهنمای خرید استابلایزر

شما می توانید سیستم دوربین مداربسته خود را با منابع مختلف برق مانند انرژی خورشیدی، ژنراتور و … تغذیه کنید. با این وجود، از منبع تغذیه بدون وقفه UPS بیشتر از سایر منابع تغذیه استفاده می شود.

یو پی اس اپتی پلاس مدل 12 ولت 28A

در اصل یو پی اس یک محافظ ولتاژ است که دارای یک باتری پشتیبان داخلی برای دوربین های امنیتی و DVR شما است. این می تواند تغذیه چندین دستگاه را تأمین کند و یک روش عالی برای محافظت از تجهیزات نظارتی شما در برابر نوسانات برق است. در صورت خاموشی، UPS به طور خودکار شروع به کار می کند و تجهیزات شما را تا زمانی که باتری تخلیه شود یا برق وصل شود روشن و کاملاً فعال نگه می دارد. با بازگشت برق، باتری پشتیبان شارژ می شود.

توصیه می شود دوربین های امنیتی و همچنین DVR خود را به یو پی اس متصل کنید تا در هنگام قطع برق کوتاه مدت بتواند به کار خود ادامه دهد. اگر از دوربین های بی سیم استفاده می کنید حتماً گیرنده بی سیم خود را به UPS متصل کنید. علاوه بر این، توصیه می شود مودم اینترنت خود را به UPS متصل کنید تا مطمئن شوید از راه دور می توانید به سیستم خود دسترسی پیدا کنید. با این حال، انجام این کار باعث می شود باتری پشتیبان نسبتاً سریعتر تخلیه شود.

سیستم های UPS توصیه شده برای تجهیزات دوربین مدار بسته و راهنمایی

سیستم های UPS برای تجهیزات دوربین مدار بسته باید ساده، قابل اعتماد و مقرون به صرفه باشند. خطوط تعاملی و تک فاز   UPS Line interactive ایده آل هستند و نسبت به خرید یو پی اس قیمت کمتری دارند و ارزان تر هستند. برای دریافت راهنمایی و مشاوره برای خرید یو پی اس لاین اینتراکتیو می توانید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید. 

انتخاب ups مناسب دوربین مداربسته

دوربین های مدار بسته با استاندارهی متنوع ساخته شده اند و هر مدلی با ولتاژ خاصی کار می کند و برای آنها از آداپتور مخصوص استفاده می شود. برای دوربین هایی که با ولتاژ 12 ولت کار می کنند انتخاب و نصب یو پی اس 12 ولت هزینه کمتری نیاز است. برای موارد دیگری که ولتاژ 24، 5 و … برای تغذیه دوربین نیاز است باید از ups های 220 ولت استفاده شود و آداپتورها ولتاژ 220 را به مقدار مورد نظر تبدیل کنند.

ملاحظات

1-اگر دستگاه در محیط هایی که گرد و غبار زیاد است استفاده شود لازم است به صورت دوره ای باد گرفته شود . گرد و غبار باعث اختلال در عملکرد دستگاه های الکترونیکی می شود و عمر این دستگاه ها را کاهش می دهد.

حتما بخوانید  مقایسه استابلایزر لومن با پرنیک

2-اگر یو پی اس در فضای بسته مانند رک، کمد و …قرار بگیرد آن فضا باید دارای تهویه مناسب و در صورت نیاز فن دار باشد. در غیر این صورت به مرور زمان دمای فضای بسته افزایش می یابد و موجب آسیب دیدن دستگاه می شود.

3- زمانی که مسیر سیم کشی زیاد شود ممکن است ولتاژ کافی به دوربین ها نرسد در این پروژه ها پیشنهاد می شود سیستم را به دو قسمت تقسیم کنیم و از دو دستگاه برق اضطراری با دو باتری به صورت جداگانه استفاده شود . معمولا در این پروژه ها هزینه سیم کشی های طولانی بیشتر از هزینه تامین یک دستگاه اضافی است. بهتر است دستگاه در مرکز سیم کشی ها قرار بگیرد.تا فاصله دورترین دوربین به دستگاه کم باشد.

4- هنگامی که از ups بیشترین جریان گرفته می شود هوای خروجی فن را تست کنید که گرم نباشد در صورت گرم بودن هوای خروجی فن، آمپر دستگاه به درستی انتخاب نشده و باید از دستگاه با آمپر بالاتر استفاده شود.

5- هنگامی که برق شهری وصل است باید فن دستگاه کار کند.

ups مناسب دوربین مداربسته

عیب یابی 

خیلی موقع ها فیوزی که در خروجی یو پی اس قرار گرفته به صورت مکرر می سوزد. زمانی این اتفاق میفتد که در مسیر سیم کشی اتصالی وجود داشته باشد. این فیوز باید با توجه به میزان جریانی که تجهیزات مصرف می کند در آمپرهای مناسبی انتخاب شوند.

بعضی مواقع باتری ها وارد مدار نمی شوند. در برخی از موارد اگر باتری ها برعکس وصل شوند این مشکل به وجود می آید. دلیل دیگری هم می تواند باعث این مشکلات شود . اگر باتری ها از ابتدا دشارژ باشند به عنوان باتری معیوب شناخته می شوند بنابراین باتری ها در موقع راه اندازی باید شارژ داشته باشند.

راهنمای خرید ups دوربین مداربسته

نتیجه گیری

در پایان، بهتر است یک سیستم ups با پشتیبان باتری خریداری کنید، بنابراین در صورت قطع برق می توانید وقایع را ثبت کنید. توصیه می شود که به باتری پشتیبان توجه داشته باشید زیرا در صورت خرابی و عدم آگاهی از آن، کل سیستم نظارتی شما به خطر می افتد یا حتی ممکن است در هنگام قطع برق بی فایده شود. بهتر است به طور مرتب باتری های پشتیبان خود را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید تا سیستم دوربین امنیتی بتواند 24 ساعته کار کند و آرامش خاطر را برای شما به ارمغان آورد.

تجهیزات دوربین مدار بسته بخش اساسی از سیستم امنیتی  مشاغل را تشکیل می دهند و برای عملکرد موثر به یک منبع تغذیه ثابت نیاز دارند. به همین دلیل است که وجود منبع تغذیه بدون وقفه UPS برای تأمین برق مداوم در صورت قطع برق شبکه یا افزایش ولتاژ برق بسیار مهم است.

سیستم UPS بین برق وروی و واحد DVR  سیستم دوربین مدار بسته متصل است dvr واحدی که در آن تمام ضبط ویدئو، ذخیره و مدیریت می شود است. در هنگام کار عادی، منبع تغذیه شبکه اصلی برق به دوربین ها و  dvr و همچنین شارژر باتری های UPS متصل می شود. در صورت خرابی شبکه یا افزایش ولتاژ برق، یو پی اس به طور خودکار، تنها منبع تغذیه تمام تجهیزات دوربین مداربسته خواهد بود.

راهنمای خرید ups دوربین مداربسته

 

دیدگاهی در مورد “راهنمای انتخاب ups دوربین مداربسته

  1. ساني گفت:

    عالي

    1. admin گفت:

      خداروشکر توانستیم رضایت شما رو جلب کنیم

  2. محمد علیپور گفت:

    سلام خوبید میشه قیمت های محصولات واسم ارسال کنید

    1. فردین هاشمی گفت:

      سلام متشکرم. به دلیل نوسانات قیمت ارز قیمت ها متغیر است. برای استعلام قیمت محصول مورد نظر با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *