مطالب آموزشی

یو پی اس مناسب خودپرداز و دستگاه ATm

یو پی اس مناسب خودپرداز و دستگاه ATm

یکی از کاربردی‌ ترین دستگاه‌هایی که افراد زیادی در طول روز در سطح شهر و سایر مناطق با آن سر و کار دارند، دستگاه‌های عابربانک هستند. از این دستگاه‌ها برای سهولت در انجام خدمات بانکی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان در طول روز به خصوص در زمان‌هایی که شعب بانک‌ها تعطیل هستند، استفاده می‌شود. از این رو ضرورت دارد که دستگاه‌های خودپرداز به صورت 24 ساعته در حالت آماده به کار بوده و بتوانند خدمات مناسب را به مشتریان ارائه نمایند. فروش یو پی اس یک دستگاه مهم و کاربردی است که می‌تواند تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز دستگاه را تضمین کند.

کارکرد یو پی اس در دستگاه خودپرداز

با توجه به اینکه دستگاه‌های خودپرداز باید در طول 24 ساعت شبانه‌روز به منظور ارائه خدمات بانکی به مشتریان در حالت آماده به کار باشند، نیاز به دستگاه یو پی اس دارند تا برق مورد نیاز آن‌ها به صورت طولانی مدت و یکنواخت در طول شبانه‌روز تأمین شود. زیرا قطع و از دسترس خارج شدن خودپرداز در صورت قطع برق می‌تواند آسیب‌های مالی زیادی به بانک‌ها تحمیل کند. یو پی اس مورد استفاده برای دستگاه خودپرداز باید توانایی تأمین برق ثابت و بدون نوسان را به مدت 3 تا 10 ساعت برای خودپرداز داشته باشد. حتی در زمانی که دستگاه ATM به برق شهری متصل باشد استفاده از یو پی اس می‌تواند در افزایش عمر آن‌ها مؤثر باشد.

ups مناسب دستگاه خودپرداز

از یو پی اس به عنوان منبع برق اضطراری برای دستگاه خودپرداز و atm استفاده می شود

ضرورت استفاده از ups برای دستگاه خودپرداز

با توجه به الزام آماده به کار بودن دستگاه‌های خودپرداز در طول 24 ساعت شبانه‌روز، استفاده از دستگاه یو پی اس برای تأمین برق مورد نیاز در زمان قطعی برق ضرورت دارد. با توجه به اینکه دستگاه‌های خودپرداز جزو دستگاه‌های گران قیمت محسوب می‌شوند، قطعی مداوم برق می‌تواند باعث استهلاک آن‌ها شود. به همین دلیل استفاده از یو پی اس به منظور تأمین برق بدون نوسان برای دستگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین با توجه به اینکه بردها و سنسورهای استفاده شده در دستگاه‌های عابربانک بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند قطع برق می‌تواند صدمات جدی به آن‌ها وارد کند. به همین منظور استفاده از UPS که بتواند بین 3 تا 10 ساعت برق مورد نیاز را تأمین کند، الزامی است.

از دیگر ویژگی‌های استفاده از یو پی اس برای دستگاه‌های عابر بانک افزایش سطح امنیت آن‌ها است. این دستگاه‌ها می‌توانند در صورتی که افراد قصد دزدی از آن‌ها را داشته باشند تا حد زیادی امنیت لازم برای حفاظت از دستگاه را به خوبی تأمین کنند. با توجه به اینکه برق شهری معمولا بدون نوسان نیست، ممکن است باعث وارد شدن آسیب به قطعات دستگاه خودپرداز شده و صدمات جدی به آن وارد کند. دستگاه یو پی اس می‌تواند با ذخیره برق در باتری خود نوسانات موجود را از بین برده و ولتاژ مورد نیاز دستگاه را تنظیم کند.

خرید UPS مناسب خودپرداز بانک

دستگاه‌های یو پی اس در مدل‌های مختلفی طراحی شده‌اند که هر کدام از آن‌ها عملکرد متفاوتی دارند. این دستگاه‌ها از لحاظ ویژگی‌ها و مشخصات فنی متفاوت هستند بنابراین در هنگام خرید دستگاه یو پی اس برای عابربانک‌ها باید برخی نکات و ویژگی‌ها مورد توجه قرار بگیرد. برخی از این نکات و ویژگی‌ها به شرح زیر است.

خرید یو پی اس مناسب دستگاه atm

atm و خود پرداز در برابر نوسانات و قطعی برق حساس هستند و جهت حفاظت از آنها باید از یو پی اس استفاده شود

  • توان یو پی اس

بهترین انتخاب برای دستگاه‌های عابر بانک، یو پی اس‌های هستند که توان آن‌ها از توان مصرفی خودپرداز بالاتر باشد. در صورتی که توان یو پی اس از توان مصرفی خودپرداز کمتر باشد نمی‌تواند از قطعات و قسمت‌های مختلف دستگاه در برابر نوسانات برق محافظت کند. به همین دلیل بهترین نوع یو پی اس برای خودپرداز، دستگاهی است که توان آن به میزان 20 درصد از توان مصرفی عابربانک بیشتر باشد.

  • مدت زمان ذخیره برق

بدون شک دستگاه‌های یو پی اس که می‌توانند برای مدت زمان بیشتری برق مورد نیاز دستگاه خودپرداز را تأمین کنند بهترین گزینه محسوب می‌شوند. بهترین مدت زمان ذخیره برق برای دستگاه یو پی اس در حدود 5 ساعت است. برای این منظور باید باتری ups با ظرفیت مناسب خریداری شود تا بتواند به مدت کافی انرژی مورد نیاز را تامین کند.

انواع یو پی اس عابر بانک

همانطور که گفته شد یو پی اس خودپرداز در مدل‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شود که هر کدام از آن‌ها بر اساس ویژگی‌ها و مشخصات فنی عملکرد متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. بر این اساس دستگاه‌های ups آنلاین بر اساس نوع طراحی و عملکرد دسته بندی می شوند.  ups آنلاین و لاین اینتراکتیو بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. یو پی اس خودپرداز آنلاین: این نوع از یو پی اس‌ها در زمان اتصال خودپرداز به برق شهری ولتاژ برق را تنظیم کرده و هرگونه نویز و نوسان اضافی را فیلتر می‌کنند. این نوع از یو پی اس‌ها در هنگام قطع برق، از طریق ذخیره انرژی در باتری برق مورد نیاز برای کار کردن دستگاه را تأمین می‌کنند.
  2. یو پی اس خودپرداز لاین اینتراکتیو: این نوع از یو پی اس‌ ها نسبت به نوع آنلاین از سطح محافظتی پایین تری برخوردار هستند و همچنین زمان سوئیچینگ در آن‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

یو پی اس 2KVA آلجا Alja Ki-2000 L

معرفی باتری مناسب خودپرداز

باتری سیلد اسید برای ups و خودپرداز با توجه به قیمت مناسب و کارایی بالا مورد ایده آلی است. انتخاب ظرفیت باید با توجه به نیاز به زمان پشتیبانی در زمان خاموشی سنجیده شود. یکی از برند های خارجی با کیفیت باتری ایبیزا است. ایبیزا یک برند قدیمی است و تولید باتری های ایبیزا در کشور ویتنام است. به همین دلیل از زمان تولید تا وارد شدن به بازار ایران معمولا 2 الی 3 ماه زمان نیاز دارد.

 

جمع‌بندی

دستگاه‌های خودپرداز جزو دستگاه‌های گران‌قیمت و حساس هستند که وارد شدن آسیب به آن‌ها هزینه بسیار زیادی را به بانک‌ها و اشخاص تحمیل می‌کند. همچنین این دستگاه‌ها به منظور ارائه خدمات بانکی به صورت 24 ساعته به مشتریان باید همواره آماده به کار باشند. با توجه به نوسانات زیاد برق شهری و امکان قطع برق در ساعاتی از شبانه‌روز، باید از دستگاه‌هایی به نام یو پی اس در کنار عابر بانک‌ها استفاده شود که هم بتواند نوسانات موجود در برق شهری را از بین ببرد و هم اینکه برق مورد نیاز برای آماده به کار بودن دستگاه را در زمان قطع برق تا زمان وصل آن تأمین کند.

حتما بخوانید  راهنمای خرید یو پی اس برای آسانسور

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با پشتیبانی نوانیا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *