مطالب آموزشی

راهنمای خرید ups کرکره برقی

راهنمای خرید ups کرکره برقی

راهنمای خرید یو پی اس کرکره برقی

راهنمای خرید یو پی اس کرکره برقی باید شامل تمام نکته های مهم و کلیدی برای انتخاب و خرید باشد. در ادمه با بررسی انواع مختلف کرکره برقی و دربرقی سعی شده مناسب ترین خرید را داشته باشید. اگر توان یو پی اس با توان مصرفی موتور های توبلار و ساید همخوانی نداشته باشد می تواند باعث آسیب دیدن ups و تجهیزات شود.

برای اطلاع از قیمت یو پی اس کرکره ای با شماره تماس زیر در تماس باشید:

09368247919

انواع موتور کرکره برقی

کرکره برقی انواع مختلفی دارند و براساس موتورهای آنها دسته بندی می شوند. موتورهای ساید و توبلار برای کرکره برقی استفاده می شود. استفاده از این موتورها به عوامل مختلفی بستگی دارد. درهایی که برای خانه ها و آپارتمان ها استفاد می شود سایزهایی مختلفی دارند. همچنین با توجه به تعداد دفعات باز و بسته شدن باید موتور و جک مناسبی استفاده شود. برای جاهایی با عرض و طول کم که تعداد تردد محدود است از کرکره برقی با موتور توبلار استفاده می شود. موتور توبلار داخل رول کرکره برقی قرار می گیرد و فضای کمی را اشغال می کند. درون این موتور ها از سنسورهایی استفاده شده تا در صورت گرم شدن، موتور را خاموش کند به همین دلیل برای مکان های پرتردد مناسب نمی باشند.

حتما بخوانید  روش صحیح نصب ups و استفاده از آن

Cta ups

نوع دیگر، موتور های ساید هستند. از این نوع برای جاهای پردد استفاده می شود. از مزایای موتور های ساید وزن کم و بی صدا بودن است. در زمان نقص فنی امکان سقوط وجود ندارد. مورد دیگری که می توان بدان اشاره کرد، در زمان قطعی برق امکان باز و بسته کردن دستی وجود دارد.

اما مهمترین عیب موتور های ساید قیمت بالای آن است و برای نصب فضای بیشتری را اشغال می کند و سرعت عملکردش کم است.

راهنمای خرید ups کرکره برقی

یو پی اس مخصوص کرکره برقی

مطالبی که در مورد کرکره برقی لازم بود در بالا بیان شده. الان زمان آن رسیده براساس توان مصرفی، بهترین یو پی اس برای کرکره برقی پیشنهاد داده شود. متوسط توان موتور کرکره برقی توبلار و ساید بین 300 تا 600 وات است.

با توجه به اینکه موتورهای کرکره برقی، جریان راه اندازی دارند قبل از خرید یو پی اس کرکره برقی، باید توان، جریان راه اندازی و جریان نامی موتور های ساید و توبلار را مشخص کنیم. جریان خروجی ups باید بالاتر از جریان راه اندازی موتور باشد تا یو پی اس آسیب نبیند. معمولا از یو پی اس های لاین اینتراکتیو با توان های 1500 و 2000 ولت آمپر برای کرکره برقی استفاده می شود. حتما از باتری های با کیفیت برای ups ها باید استفاده شود تا مدت زمان کافی بتواند شارژ نگه دارد. باتری ایبیزا نمونه ی مناسبی برای یو پی اس کرکره برقی است. باتری ایبیزا تولید کشور ویتنام است.

 

راهنمای خرید یو پی اس کرکره برقی

انواع جک های پارکینگ موجود در بازار

جک های پارکینگی موجود در بازار بر اساس مکانیسم ساخت به سه گروه تقسیم می شوند. جک های بکار رفته از نوع مکانیکی، هیدرولیکی و پنوماتیکی هستند. هر کدوم از این ها در مکان های خاصی کاربرد دارند. از جک های هیدرولیکی برای مکان های پر تردد و درهای سنگین استفاده می شود. جک های برقی با توان کشش 300، 500، 600، 750، 800، 1300 و 1500 کیلوگرم طراحی و ساخته شده اند.

حتما بخوانید  معرفی بهترین یوپی اس برای مصارف خانگی

یو پی اس مناسب جک های پارکینگی (جک برقی)

جک های پارکینگی بر اساس نوع تکنولوژی در توان های مختلفی ساخته می شوند. جک های برقی معمولا در توان های 200 تا 450 وات ساخته می شوند. بهترین انتخاب برای این جک ها یو پی اس های آنلاین و لاین اینتراکتیو است. باید تعداد دفعات باز و بسته کردن در برقی هنگام قطعی برق را در نظر بگیریم و بر اساس آن ups مناسب با باتری داخلی یا خارجی را خریداری کنیم. معمولا از یو پی اس های 1Kva تا 2Kva برای جک پارکینگی استفاده می شود. ولی باز هم باید توان و جریان راه اندازی در نظر گرفته شود و در صورت نیاز از توان های بالاتر استفاده شود. در صورتی که از یو پی اس با توان مناسب استفاده نشود تجهیزات و ups آسیب می بینند. همچنین برای نصب ups تمام نکات فنی باید رعایت شود.

راهنمای خرید یو پی اس کرکره برقی

برای کرکره برقی به یو پی  اس با باتری اینترنال لازم است یا اکسترنال؟

طراحی سیستم برق اضطراری و ظرفییت باتری های یو پی اس به درخواست کارفرما بستگی دارد. اینکه چه تعدادی در زمان قطع برق کرکره یا در برقی باید باز و بسته شود و در منطقه ای که ups باید نصب شود طول مدت خاموشی ها چقدر است. معمولا یو پی اس هایی با باتری داخلی برای مکان هایی که رفت و آمد زیاد نیست جوابگو هستند و در آنها از باتری هایی با ظرفیت کم استفاده شده است. خرید یو پی اس باید با توجه به نیاز با توان و تکنولوژی مناسب صورت گیرد.

حتما بخوانید  استابلایزر چیست و چه کاربردی دارد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *