مطالب آموزشی

کاربرد استابلایزر

کاربرد استابلایزر

کاربرد استابلایزر و در چه صنعتی مورد استفاده هست

استابلایزر کاربرد های متفاوتی دارد. در ادامه به بررسی کاربرد های استابلایزر سروو موتوری و رله ای می پردازیم و اینکه چه دستگاه هایی را می توان به آنها متصل کرد. شاید با خود بگوییداستابلایزر چیست؟ استابلایزر به عنوان تثبیت کننده ولتاژ استفاده می شود. ترانس های به کار رفته در آنها در زمان مورد نیاز وارد عمل می شوند و نوسانات را در محدوده مناسبی تنظیم می کنند. ولتاژ مناسب باعث می شود که طول عمر قطعه های الکترونیکی موجود در تجهیزات افزایش یابد. 

مزایای استفاده از استابلایزر

امروزه استفاده از تثبیت کننده ولتاژ در منازل و محیط کار به یک ضرورت تبدیل شده است. استفاده از استابلایزر باعث می شود به این اطمینان برسید که دستگاه های شما ولتاژ مناسب را برای ادامه کار دریافت می کنند. عدم وجود یک تثبیت کننده ولتاژ می تواند باعث صدمه به تجهیزات شود و به مرور زمان ولتاژ نامناسب باعث گرم شدن لوازم می شود و کارایی آنها به مرور زمان پایین آمده و بهره وری کاهش می یابد.

اکنون که اهمیت تثبیت کننده بیان شد ما شما را در امر تهیه ی یک استابلایزر کمک می کنیم که بازدهی بسیار خوبی داشته باشد و برای شما مقرون به صرفه و قابل اعتماد باشد. حتما با پشتیبانی سایت نوانیا تماس بگیرید تا مشاوره کافی را دریافت نمایید. خرید استابلایزر نیازمند طراحی و بررسی فنی محصولات متنوع در بازار است.

حتما بخوانید  راهنمای خرید استابلایزر

کارایی استابلایزر در شرایط نامطلوب

حد مطلوب ولتاژ تکفاز 220 ولت و ولتاژ سه فاز 380 ولت است. اگر ولتاژ یک دستگاه الکتریکی خاص بالاتر یا پایین تر از این مقدار مطلوب باشد مشکلات متعددی می تواند رخ دهد و باعث صدمه شود. هدف استابلایزر تنظیم ولتاژ در زمان نوسانات است. برای کارکرد نرمال دستگاه ها استفاده از تثبیت کننده لازم و ضروری است. هر وسیله برقی طوری طراحی شده اند که تحت سطوح مختلف ولتاژ به درستی کار کنند. نوسانات مکرر ولتاژ می تواند باعث صدمه دائمی به تجهیزات شود. تثبیت کننده ولتاژ به عنوان محافظ عمل می کند و احتمال خرابی را کاهش می دهد و به افزایش عمر لوازم کمک می کند. نصب یک تثبیت کننده ولتاژ برای لوازم برقی گرانقیمت مانند تلویزیون، یخچال، کامپیوتر و سیستم تهویه ضروری است.

کاربرد استابلایزر

استابلایزر تلویزیون و یخچال

یخچال ها و تلویزیون ها در محدوده ولتاژ وسیعی کار می کنند ولی در مقابل افزایش ولتاژ محافظت نمی شوند. پس برای عملکرد صحیح یخچال، شما نیازمند یک استابلایزر مناسب هستید. استابلایزر ها علاوه بر اینکه ولتاژ مناسبی برای تجهیزات شما فراهم می کنند از آنها در مقابل اتصال کوتاه و اضافه بار محافظت می کنند.

بررسی نحوه انتخاب استابلایزر خانگی در نوانیا

کاربرد استابلایزر سرو موتوری

دستگاه های سرو موتوری کاربرد های گسترده ای دارند. تکنولوژی به کار رفته در آن بگونه ای است که ولتاژ را با دقت بسیار خوبی تثبیت می کند. استابلایزر سروموتوری محبوبیت زیادی دارد و در ادامه به چند مورد پر کاربرد اشاره شده است.

دستگاه های چاپ

دستگاه تثبیت کننده سرو برای صنعت چاپ و دستگاههایی مانند دستگاههای فلکسوگرافی ، لیتوگرافی افست، جوهر افشان چاپ دیجیتال و xerography و غیره استفاده می شود. یک تغییر جزئی در ولتاژ ممکن است خرابی مواد چاپی را ایجاد کند.

ماشین آلات CNC

دستگاههای CNC یا هر ماشین آلات برقی باید از هرگونه مشکل مربوط به ولتاژ یا برق محافظت شوند زیرا دارای مدارهای بسیار حساس هستند که با ولتاژ دقیق کار می کنند و کالیبره شده اند. فقط یک تثبیت کننده سرو با کیفیت خوب می تواند ولتاژ با کیفیت را تضمین می کند. گاهی اوقات ، حتی ممکن است به ترانسفورماتور Step Up یا Step Down Isolation type نیاز داشته باشیم تا ولتاژ مورد نظر دستگاه را دریافت کنیم.

تجهیزات پزشکی

 همانطور که می دانید تجهیزات پزشکی بسیار گران قیمت هستند و استفاده از آنها نیز بسیار منحصر به فرد است، بنابراین ما باید از این تجهیزات مانند دستگاه های MRI و دستگاه سی تی اسکن، دستگاه اشعه ایکس دیجیتال و غیره در برابر انواع مشکلات ولتاژ مانند نوسانات، جهش و غیره محافظت کنیم. بهترین راه حل این است که یک تثبیت کننده ولتاژ سروو یا نمونه ای که ولتاژ را بطور کامل اصلاح کند استفاده شود.

ماشین آلات نساجی

 صنعت نساجی هنوز در برخی از مناطق کشور فعال است. در صنایع نساجی از ماشین هایی مانند ماشین های نخ ریسی، دستگاه بافندگی ،ماشین های گلدوزی، ماشین های بافندگی، ماشین های تافتینگ استفاده می می شود، تثبیت کننده های Servo و ترانسفورماتورهای جداسازی با تامین ولتاژهای پایدار، ایمنی نهایی را برای این ماشین ها فراهم می کنند.

برای محافظت از تجهیزات صنعتی و اداری در برابر نوسانات برق می توان از ترانس پرنیک استفاده کرد.

راهنمای خرید استابلایزر

ماشین آلات بسته بندی

صنعت بسته بندی در چند سال گذشته پیشرفت زیادی کرده است، قبلا برای بسته بندی محصولات فرآیندهای دستی زیادی انجام می شد. در حال حاضر با سرمایه گذاری، کارخانه های بسته بندی خودکار شده اند. برای جلوگیری از صدمه به ماشین آلات در برابر نوسان برق بهتر است از استابلایزر استفاده شود. معمولا مشکل کیفیت برق در اکثر نقاط دنیا وجود دارد.

کارخانه ها

امروزه در کارخانه ها و صنایع اهمیت تثبیت کننده های ولتاژ سروو و کنترل کننده های ولتاژ را درک کرده اند. در نتیجه در مراحل اولیه برنامه ریزی کارخانه، بودجه ای برای تثبیت کننده ولتاژ سرو در نظر می گیرند. این تنظیم کننده ولتاژ نه تنها به آنها در دستیابی به ضریب توان خوب کمک می کند، بلکه مزایایی مانند خرابی ناچیز ماشین آلات پرهزینه، ابزارها، کاهش MDI، صرفه جویی در برق و غیره را برای آنها فراهم می کند.

کاربرد استابلایزر رله ای

از استابلایزر رله ای در مکان هایی که دقت کمتری از تثبیت ولتاژ لازم است استفاده می شود. در این ولتاژ از چند دسته سیم پیچ به همراه رله استفاده شده است که از کنترل کننده فرمان می گیرد و در نقش ترانس افزاینده و کاهنده عمل می کند. این استابلایزر ها معمولا به مدل Avr هم معروف هستند و در منازل و شرکت ها برای روشنایی و تجهیزات برقی، سیستم های حفاظتی و کنترلی استفاده می شود. رعایت نکات نصب استابلایزر بسیار اهمیت دارد. خرید استابلایزر رله ای با توجه به قیمت مناسبت تر برای دستگاه های با حساسیت کمتر مناسب تر است.

استابلایزر رله ای آلجا مدل avr 5000va

کاربرد استابلایزر سوییچینگ

استابلایزر های سوییچینگ نسبت به تکنولوژی های دیگر از کارایی بالاتری برخوردار هستند. نوسان ولتاژ در آنها کمتر از یک ولت است. عملکرد دستگاه بدون استهلاک است و سر و صدای تولیدی آن نسبت به مدل های دیگر کمتر است آنالیز و تنظیم ولتاژ در آن به صورت لحظه ای انجام می شود. از این دستگاه برای تمام تجهیزات حساس استفاده می شود از جمله تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، لیزر و …

جهت خرید استابلایزر سوئیچینگ با نمایندگی فروش تماس بگیرید تا دستگاه اصلی با بهترین قیمت در اختیارتان قرار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *