مطالب آموزشی

تفاوت استابلایزر سرو موتوری و رله ای

تفاوت استابلایزر سرو موتوری و رله ای

سوالی که معمولا برای اکثرا کاربران پیش میاد این است که تفاوت بین استابلایزر رله ای با سروو موتور در چیست؟ اولین چیزی که شما باید بدانید این است که استابلایزر ولتاژ برق را تثبیت می کند. حال تفاوت ها رو بیان می کنیم تا با مقایسه هر دو مورد به شناخت کاملی برای انتخاب تثبیت کننده مناسب دست یابید. خرید استابلایزر نیازمند دانش و تخصص است جهت این امر حتما با کارشناسان نوانیا در ارتباط باشید.

جهت مشاوره خرید استابلایزر با شماره تماس زیر در تماس باشید:

09368247919

حتما بخوانید  راهنمای خرید استابلایزر

تفاوت استابلایزر رله ای با سروو موتوری

AVR ها (تنظیم کننده های خودکار ولتاژ) یا تثبیت کننده های ولتاژ برای محافظت از تجهیزات الکتریکی در برابر جریان نامنظم که از شبکه برق وارد می شود، استفاده می شود. عملکرد آنها بدین صورت است که ولتاژ ورودی را اندازی گیری می کنند و زمانی که ولتاژ در بازه مورد نظر قرار نداشته باشد بدان کمک می کند تا تنظیم شود.

تولید این تثبیت کننده ها با استفاده از یک سیستم رله الکترو مغناطیسی آغاز شد که به تنظیم ولتاژ ورودی کمک می کرد. این روش با ضعف و قوت خاص خود همراه بود. بعدها در روش دیگری طراحی با استفاده از مدار الکترونیکی به منظور تنظیم ولتاژ انجام شد. فناوری اولیه که برای طراحی استابلایزر استفاده می شود فناوری رله ای است.

خرید استابلایزر در یزد

 

استابلایزر ولتاژ رله ای یا avr

با استفاده از فناوری رله در استابلایزر، ولتاژ ورودی را با مقدار مرجع مقایسه می کند و هر زمانی که ولتاژ ورودی بالاتر یا پایین تر از حد معمول قرار بگیرد مدار کنترل به رله مربوطه فرمان می دهد تا ولتاژ در خروجی استابلایزر تنظیم شود. فناوری رله ای دارای دقت ولتاژ خروجی 10 ± است.

این نوع تثبیت کننده بیشتر برای لوازم خانگی با درجه حساسیت پایین در خانه ها، ادارات و صنایع استفاده می شود زیرا وزن سبک و هزینه کمی دارند.

با این حال، این فناوری با محدودیت های خاصی همراه است که شامل سرعت تصحیح ولتاژ پایین، دوام کمتر، قابلیت اطمینان کمتر است که مربوط به فناوری استابلایزر است. به دلیل همین نقاط ضعف محققان به فناوری جدیدی به نام تقویت کننده سرو موتوری دست یافتند که تلاش شده ضعف دقت خروجی و زمان تاخیر برطرف شود. اگر بخواهیم یکی از بهترین استابلایزر های رله ای موجود در بازار ایران را معرفی کنیم استابلایزر پرنیک هست. در دستگاه های پرنیک از با کیفیت ترین قطعات استفاده شده است. گارانتی دستگاه های پرنیک با مدت زمان طولانی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.
تفاوت استابلایزر سرو موتوری با استابلایزر رله ای

استابلایزر سروو موتوری

اجزای سازنده این استابلایزر ولتاژ شامل استابلایزر موتور سروو ، ترانسفورماتور Buck Boost (BBT) و Autotransformer است. یک سر BBT اولیه به سر ثابت اتو ترانسفورماتور و سر دیگر آن به شفت سرو موتور متصل است. ولتاژی که از استابلایزر خارج می شود ولتاژ روی ترانسفورماتور BBT است. این فناوری برای تثبیت کننده، سیستم تحت کنترل سروو نامیده می شود. این فناوری تلاش می کند تا دقت خروجی و زمان تاخیر در فناوری رله تثبیت کننده ها را برطرف کند.
هرگاه ولتاژ ورودی در محدوده ورودی بسیار زیاد یا بسیار کم باشد، سرو موتور عمل می کند و به گونه ای در سراسر اتوترانسفورماتور حرکت می کند که ولتاژ ناشی از BBT ثانویه برابر با ولتاژ خروجی باشد. از با کیفیت ترین دستگاه های سروموتوری می توان به برند آلجا اشاره کرد. استابلایزر آلجا در توان های متنوع تولید می شود. عملکرد دقیق در کنار کیفیت خوب باعث شده است مشتریان زیادی این دستگاه را خریداری کنند. فعالیت شرکت آلجا به دو دهه برمیگردد.

تثبیت کننده های ولتاژ سرو دارای ساختار مقاوم هستند و می توانند نوسانات زیادی را تحمل کنند و دوام بیشتری نیز دارد. عمدتا برای دقت ولتاژ خروجی بالا استفاده می شود و محدوده خوبی از ولتاژ ورودی را پوشش می دهد. از کاربرد این استابلایزر  می توان به استفاده برای تجهیزات پزشکی اشاره کرد. جهت خرید استابلایزر سرو موتوری با بهترین کیفیت از نمایندگی نوانیا اقدام کنید.

مقایسه استابلایزر سروو موتوری با استابلایزر رله ای

در جدول زیر به بررسی استابلایزر های سروموتوری و رله ای پرداخته شده و با هم مقایسه شده اند.

تفاوت استابلایزر سرو موتوری با رله ای

طول عمر استابلایزر رله ای بیشتر است یا سروموتوری؟

دستگاه های سروموتوری قسمت متحرک زیادی دارند و اگر به صورت دوره ای سرویس نشوند طول عمر آنها کاهش می یابد. سرو موتور بخش اصلی این دستگاه است و ولتاژ را به صورت لحظه ای تثبیت می کند. همچنین ذغال های دستگاه به مرور زمان کوتاه می شود. قسمت متحرله استابلایزر رله ای، رله ها هستند. وظیفه فعالسازی رله ها را میکرو کنترلر برعهده دارد. طول عمر رله ها نسبت به سرو موتور بالاتر است. در کل طول عمر هر دو دستگاه ها باتوجه به کاربرد آنها متفاوت است. در ساختمان هایی که پمپ های اتوماتیک آب با مصرف برق زیاد وجود دارد سوییچ رله های دستگاه یا حرکت سریع سروموتور باعث می شود استهلاک دستگاه بالا رود و از عمر آن کاسته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *