مطالب آموزشی

مقایسه استابلایزر لومن با پرنیک

مقایسه استابلایزر لومن با پرنیک

استابلایزر لومن

از آنجایی‌که می‌دانیم برق شهری دارای نوسانات بسیاری است، درنتیجه لوازم‌ خانگی یا لوازم محیط کار ما همیشه در معرض خطر از بین رفتن هستند. دستگاه‌ های استابلایزر با تثبیت ولتاژ تا حد زیادی عمر دستگاه‌ های الکتریکی ما را تضمین می‌کنند. اکثر خرابی‌های لوازم برقی به علت قطع‌ و وصلی‌های ناگهانی ولتاژ برق ورودی به دستگاه است که موجب آسیب‌های جدی به بردهای الکتریکی، PLC، موتور و کمپرسور می‌شوند. انتخاب دستگاه استابلایزر باید با توجه به کاربرد آن صورت گیرد و مناسب دستگاهی که قرار است آن را کنترل کند، باشد. هنگام خرید دستگاه استابلایزر یا تثبیت‌کننده باید به مقدار جریان مصرفی و نوع لوازم برقی توجه ویژه‌ای کرد. میزان مصرف برق توسط این دستگاه‌ها کنترل می‌شود و می‌توان در هزینه مصرف برق صرفه‌جویی کرد. در این مقاله به مقایسه استابلایزر لومن با پرنیک می‌پردازیم:

نکات دستگاه استبلایزر

استابلایزر شرکت لومن

شرکت لومن انواع استابلایزرهای صنعتی و خانگی را به‌صورت تک فاز و سه فاز تولید می‌کند که بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت را در نوع خودش دارد. این شرکت در تبریز قرار دارد و 35 سال سابقه فعالیت در کشورهای ترکیه، آذربایجان و ارمنستان را نیز دارد. محصولات لومن فن بزرگ رله‌های 160 آمپر دارند که با دو عدد ولت‌متر و آمپرمتر دیجیتالی در نظر گرفته‌شده است. این ولت‌متر و آمپرمتر دیجیتالی برای اندازه گیری ورودی و خروجی برق و آمپر مصرفی استفاده می‌شوند.

استابلایزرهای لومن در دو دسته رله‌ای و سرووموتوری ارائه می‌شوند که دقت رله‌ای 10 ولت است. مدل رله‌ای با سری AVR شروع می‌شود و شامل آمپرهای 2 الی 32 خانگی و 9 الی 20 صنعتی است. مدل سرووموتوری برد میکروپروسسوری و سیستم حلقوی دارد که تنظیم ولتاژ آن با دقت 1 ولت انجام می‌شود. این نوع استابلایزر در مدل‌های تک فاز با رنج 6 تا 80 آمپر و در مدل‌های سه فاز از 9 تا 600 آمپر ارائه می‌شوند. محصولات لومن دارای یک سال گارانتی و مهلت تست هستند که نگرانی مشتری را بسیار کم‌تر می‌کند.

حتما بخوانید  معرفی انواع استابلایزر خانگی

خرید استابلایزر لومن

ویژگی‌های استابلایزر لومن

این دستگاه قابلیت کنترل میکروپروسسوری را در هر فاز به‌وسیله سرووموتور و در هر فاز به‌صورت مجزا انجام می‌دهد. دامنه اصلاح ولتاژ آن از 227 تا 430 ولت است و درون آن از فیلتر برای جلوگیری از نویز و پارازیت‌های لحظه‌ای در ولتاژ خروجی استفاده می‌شود. دستگاه لومن دارای سیستم هشدار برای اضافه‌بار مصرفی، سیستم قطع جریان برای توان بیشتر از 2.8 و سیستم قطع جریان اتصال کوتاه است.

استابلایزر لومن با کلید بای پس خود ورودی و خروجی را در شرایط اضطراری یکسره می‌کند و کاملاً بی‌سروصدا کار می‌کند. تلفات انرژی آن بسیار ناچیز و راندمان 98 درصدی دارد، جریان بی‌باری بسیار کم و زیر 0.5 آمپر هم دارد. به ازای کاهش یا افزایش 20 ولت در هر فاز، تنها کمتر از یک ثانیه طول می‌کشد تا اصلاح ولتاژ خروجی را انجام دهد.

دستگاه‌های لومن شکل موج سینوسی در ولتاژ خروجی دارند و تست عایق بالای 5 کیلوولت روی آن‌ها انجام شده است. رطوبت مناسب دستگاه بین 40 تا 90 درصد است و در تمام محیط‌های سرپوشیده و سرباز قابلیت استفاده دارد. صفحه‌ نمایش دیجیتال آن ولتاژ ورودی و خروجی و جریان مصرفی هر فاز را به‌طور جداگانه نمایش می‌دهد و دارای سیستم مدار الکتریکی با مدار کنترل فیدبک است.

استابلایزر شرکت پرنیک

برای مقایسه استابلایزر لومن با استابلایزر پرنیک ابتدا باید بدانید که شرکت تولیدی محصولات پرنیک دانش‌بنیان است و تمام قطعات استفاده شده و محصولات تولیدی آن ایرانی هستند. شرکت پرنیک تکنولوژی جدیدی را وارد لاین استابلایزرهای خود کرده است و دیگر از استابلایزر رله ای و سرووموتوری استفاده نمی‌کند. تکنولوژی پرنیک سوئیچینگ است که به‌عنوان بی‌نقص‌ترین نوع استابلایزر در دنیا شناخته می‌شود. استابلایزرهای سوئیچینگ پرنیک در US Patent آمریکا ثبت‌شده و مورد توجه دیگر کشورهای خارجی هم قرار گرفته است. درون تثبیت‌کننده پرنیک از هیچ المان مکانیکی استفاده نشده و یک سیستم کاملاً هوشمند و الکترونیکی است.

حتما بخوانید  مقایسه یو پی اس با استابلایزر

محدوده توانی استابلایزر های تک فاز پرنیک 7 هزار ولت‌آمپر، 10 هزار ولت‌آمپر، 14 هزار ولت‌آمپر و 20 هزار ولت‌آمپر است. استابلایزرهای سه فاز آن نیز در محدوده توانی 30 هزار ولت‌آمپر، 45 هزار ولت‌آمپر و 60 هزار ولت‌آمپر هستند. موارد تک فاز بیشتر برای دستگاه‌های خانگی و موارد سه فاز برای صنعت به کار می‌روند و در حالت پیشرفته از دستگاه‌های ورودی خود محافظت می‌کنند.

ویژگی‌های استابلایزر پرنیک

استابلایزر پرنیک تثبیت دقیق ولتاژ خروجی روی 220 ولت است و حذف کامل نوسان توسط فناوری سوئیچینگ و به‌کارگیری سیستم کنترل تمام دیجیتال در استابلایزرهای پرنیک انجام شده است. در این دستگاه‌ها از سوئیچ‌های استاتیک IGBT در مدار قدرت استفاده شده است و توانایی تنظیم ولتاژ خروجی در بازه 210 تا 230 ولت را دارد. این دستگاه در برابر 2 فاز شدن برق شبکه، صاعقه، اتصال کوتاه، خرابی فن، سنسورهای دما و اضافه بار محافظت انجام می‌دهد و هشدار صوتی و نمایش پیام را اعمال می‌کند. استابلایزر پرنیک دستگاه‌های شما را در مقابل بیرون رفتن ولتاژ خروجی از بازه مجاز محافظت کرده و توانایی تنظیم حداقل ولتاژ مجاز در خروجی را دارد. دارای مدار تأخیر بعد از وصل برق ورودی با امکان برنامه‌ریزی و به فیلتر حذف نویزهای فرکانس بالا مجهز است. حالت‌های بای پس و اتوماتیک را هم دارد و برای نمایش پارامترهای سیستم صفحه LCD دارد.

استابلایزر هوشمند پرنیک مدل xi14

شرکت پرنیک استابلایزر ماینر را طوری طراحی کرده است تا راندمان به مقدار زیادی افزایش یابد.

مقایسه استابلایزر لومن با پرنیک

همان‌طور که در بخش‌های بالا دیدیم هرکدام از این دو شرکت محصولات منحصربه‌فردی را ارائه می‌کنند که ویژگی‌های خاص خود را دارند. تکنولوژی پرنیک به‌روزترین تکنولوژی دنیاست که توسط کشورهای خارجی دیگر هم مورد استقبال قرار گرفته است.

حتما بخوانید  بهترین باطری برای پنل خورشیدی

درواقع پرنیک با حذف رله و سرووموتوری هیچ‌گونه قطعه مکانیکی در ساختار خود ندارد و کاملاً به‌صورت دیجیتالی کار می‌کند. تکنولوژی سوئیچینگ پرنیک در US Patent آمریکا نیز ثبت‌شده است. مدت گارانتی دستگاه‌های پرنیک از لومن بیشتر است و پاسخگویی بیشتر و بهتری به مشتریان خود دارد. شرکت پرنیک فروشگاه اینترنتی و سامانه پشتیبانی آنلاین دارد؛ اما شرکت لومن حتی سایت هم ندارد و برای خرید محصولات مجبور به ارتباط با واسطه‌ها می‌شوید.

در این مقاله به مقایسه استابلایزر لومن با پرنیک پرداختیم و دیدیم که هرکدام از آن‌ها چه ویژگی‌های فنی و خدماتی برای محصولات خود در نظر گرفته‌اند. برای خرید استابلایزر حتماً ویژگی‌های محصولات مختلف را بررسی کنید، سپس اقدام به خرید کنید. این را بدانید که هزینه کردن برای استابلایزر عمر محصولات الکترونیکی شما را بیشتر و از آن‌ها در مقابل آسیب‌های جدی محافظت می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *