مطالب آموزشی

مقایسه یو پی اس با استابلایزر

مقایسه یو پی اس با استابلایزر

تفاوت یو پی اس با استابلایزر

امروزه به دلیل قطعی و نوسانات برق اکثر تجهیزات برای عملکرد مطلوب نیاز به استابلایز و یو پی اس دارند. در ادامه قصد داریم به مقایسه یو پی اس و استابلایزر بپردازیم و تفاوت اصلی آنها را بیان کنیم. همچنین مختصری در مورد انواع تثبیت کننده ها و ups ها بیان شده است. پیشنهاد می شود این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید با توجه به نیازی که دارید محصول مناسب را انتخاب کنید.

انواع یو پی اس

یو پی اس ها به سه دسته ی ups های آنلاین، آفلاین و لاین اینتراکتیو تقسیم می شوند. از آنها علاوه بر حفاظت الکتریکی به عنوان منبع تغذیه بدون وقفه استفاده می شود. ups ها در توان های مختلف ساخته می شوند و هر کدام از آنها مناسب تجهیزات خاصی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ی تفاوت یو پی اس های آنلاین، آفلاین و لاین اینتر اکتیو را مطالعه کنید که به صورت کامل به آنها پرداخت شده است.

مقایسه یو پی اس با استابلایزر

انواع استابلایزر

استابلایزر ها به عنوان تثبیت کننده ولتاژ مطرح هستند و دامنه خوبی از ولتاژ ورودی را پوشش می دهند. استابلایزر های رله ای، استاتیک و سروو موتوری با توجه به حساسیت تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند. برای تجهیزات خیلی حساس از استابلایزر سروو موتوری استفاده می شود که نوسان ولتاژ در خروجی کمتر از 3% است. محدوده مجاز نوسان ولتاژ برای استابلایز رله ای تقریبا 10% است. استابلایزر معمولا دامنه ولتاژ گسترده تری نسبت به یو پی اس را پوشش می دهد. موارد استفاده از هرکدام متفاوت است و باید با توجه به نیاز انتخاب شود.

نمایندگی فروش استابلایزر نیازمند شناخت نوع مصرف کننده ها است. انتخاب توان باید به درستی صورت گیرد. انتخاب دستگاه نامناسب می تواند باعث صدمه به هر دو مورد شود.

مقایسه یو پی اس با استابلایزر

مقایسه ی یو پی اس با استابلایزر

یو پی اس با استابلایزر را به هیچ عنوان نمی توان با همدیگر مقایسه کرد زیرا تفاوت های زیادی دارند. خیلی از مردم فکر می کنند با خرید یو پی اس دیگر نیازی به تهیه و استفاده کردن از استابلایزر نیست. این سو تفاهم باعث میشه در خیلی از موارد صدمات و آسیب های خیلی جدی به تجهیزات پزشکی، IT  و سایر تجهیزات حساس وارد شود.برای خرید ups با شرکت ما در راتباط باشید.

معمولا مردم از یو پی اس آفلاین برای تلویزیون LED، کامپیوتر و غیره استفاده می کنند. ups آنلاین با توان های بزرگتری ساخته شده اند و حفاظت بیشتری ارائه می دهند. معمولا برای ماشین های بزرگ الکتریکی مانند دستگاه های mri، ماشین آلات Cnc، دستگاه نساجی، مراکز داده و …. مورد استفاده قرار می گیرد.

یو پی اس های آفلاین اغلب مواقع ولتاژ مناسبی را فراهم نمی کنند و این باعث می شود تجهیزات حساس را نتوانیم به آن ها متصل کنیم. اما یو پی اس آنلاین می تواند ولتاژ بدون وقفه را آماده کند که کمترین نوسان را دارد و نویزهای آن فیلتر شده است.

شناخت اینکه ups چیست می تواند کلید انتخاب بهترین دستگاه باشد. در این رابطه در مقاله ای مجزا به طور کامل شرح داده شده است.

از یو پی اس ها به عنوان منبع انرژی پشتیبان استفاده می شود به همین خاطر از باتری ها جهت ذخیره انرژی استفاده شده تا زمانی که برق قطع می شود برای تایم محدودی بتواند تجهیزات را روشن نگه دارد. اما استابلایزر فقط وظیفه تقویت انرژی را بر عهده دارد. و این کار را با دقت خوبی انجام میدهد.

حتما بخوانید  کاربرد استابلایزر

مقایسه یو پی اس با استابلایزر

آیا با وجود یو پی اس به استابلایزر نیاز داریم؟

سوالی که برای خیلی از افراد پیش میاد این است که آیا با وجود ups به استابلایزر نیاز است؟ نکته ای که باید در نظر بگیرید نوسانات و سطح ولتاژ خطوط توزیع برق محل زندگیتان است. معمولا باتری های یو پی اس می توانند با ولتاژ بالای 170 ولت شارژ شوند. اگر ولتاژ برق دائم زیر 170 ولت بیاید بعد از چند لحظه شارژ باتری ها تمام می شود و تجهیزات ما خاموش میشوند. برای حل این مشکل از استابلایزر استفاده می کنیم استابلایزر نسبت به یو پی اس دامنه گسترده تری از ولتاژ ورودی را پوشش می دهد و آن را تقویت می کند. استفاده از استابلایزر سروو موتوری می تواند بهترین انتخاب موجود باشد. اگر شما بفهمید استابلایزر چیست به خوبی به جواب این سوال پی خواهید برد.

مقایسه ups آنلاین با استابلایزر

عملکرد یو پی اس آنلاین با استابلایزر شبیه هم هستند و از هر دو مورد می توان به عنوان تثبیت کننده ولتاژ استفاده کرد. هر دو، ولتاژ ثابت 220 ولت و 380 یا 400 ولت را در خروجی دارند. برتری که یو پی اس آنلاین نسبت به استابلایزر دارد این است که در زمان قطعی برق برای زمان کوتاهی دستگاه های ما را بدون وقفه روشن نگه دارد و زمان لازم برای خاموش کردن دستی تجهیزات در اختیارمان قرار می دهد. و ایمنی بالاتری دارند. از آنجا که در استابلایزر مدارات کمتری استفاده شده احتمال خطا در عملکرد کمتر است.

مقایسه قیمت استابلایزر با یو پی اس

قیمت استابلایزر رله ای نسب به استابلایزر سروو موتوری کمتر است و دقت پایین تری دارد. در بین یو پی اس ها، برای ups آنلاین از تکنولوژی پیشرفته تری برای ساخت استفاده شده است. یو پی اس های آنلاین قیمت بالاتری نسبت به لاین اینتراکتیو و آفلاین دارد. حال به مقایسه قیمت یو پی اس و استابلایزر می پردازیم. اگر توان برابری برای استابلایزر و یو پی اس در نظر بگیریم قیمت یو پی اس چند برابر استابلایزر است. مثلا قیمت یو پی اس آنلاین 5kva تقریبا 5 برابر استابلایزر 5kva است و با توجه به برند می تواند بالاتر هم باشد.

راهنمای خرید استابلایزر

طول عمر ups بیشتر است یا استبلایزر؟

طول عمر دستگاه های برقی به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی توان عمر دقیقی برای آنها در نظر گرفت. دستگاه یو پی اس نیاز به باتری دارند و باتری ها از نوع سیلد اسید هستند و عمر محدودی دارند. عمر باتری ها بین 2 تا 5 سال است. اما خود دستگاه های یو پی اس اگر در شرایط محیطی مناسب نگه داری شوند و طراحی به درستی انجام شده باشد طول عمر بالاتری دارد. استابلایزر ها هم تکنولوژی های متنوعی در ساخت آنها استفاده شده است. برای استابلایزر سروموتوری که قسمت متحرک دارد. حتما باید سالیانه روغن کاری شود و ذغال آن مورد بررسی قرار گیرد.

یکی از بهترین برند های استابلایزر که با تنوع بسیار زیادی تولید می شود خرید ستابلایزر پرنیک است. پرنیک از لحاظ کیفیت، تنوع زبان زد هست.

نتیجه گیری

پیشنهاد می شود برای عملکرد بهتر تجهیزات از استابلایزر سروو موتوری یا سوییچینگ استفاده شود و دلیل این پیشنهاد دقت بالاتر در برابر نوسانات برق است.

یو پی اس نسبت به استابلایزر قیمت بالاتری دارد و برای تجهیزاتی استفاده می شود که علاوه بر حفاظت، نیاز به برق پشتیبان دارند.

در این مقاله یو پی اس و استابلایزر مقایسه و تفاوت های آنها بیان شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر برای خرید تثبیت کننده ولتاژ و منبع تغذیه بدون وقفه می توانید سایر مقالات سایت نوانیا را مطالعه کنید.

 

1 نظر در “مقایسه یو پی اس با استابلایزر

  1. پیمان پوشش گفت:

    با سلام به شما همکار گرامی
    شرکت بهسازان پوشش آتروپات آماده ارایه انواع مایع فلکس صنعتی آلومینیوم ، استیل و انواع مایع فلکس های الکترونیکی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.
    پیمان پوشش یک پیوند صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *