مطالب آموزشی

استابلایزر دلتا در مقایسه با استابلایزر پرنیک

استابلایزر دلتا در مقایسه با استابلایزر پرنیک

تفاوت استابلایزر دلتا با استابلایزر پرنیک

امروزه استفاده از استابلایزر یا تثبیت‌کننده‌های ولتاژ به یک نیاز ضروری برای هر خانه تبدیل شده است. انواع مختلفی از استابلایزر‌ها در حال حاضر با عملکرد و کارکرد‌های متفاوت در بازار موجود هستند. پیشرفت‌های روز افزون فناوری در دستگاه‌های جدید استابلایزر، آن‌ها را کاملا خودکار، هوشمند و دارای قابلیت‌های منحصر به‌ فرد برای واکنش فوق‌العاده سریع در مقابل نوسانات ولتاژ کرده است. همچنین شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از نمایشگر دیجیتالی روی دستگاه، ولتاژ موردنظر خود را تنظیم کنید. اما این محصولات چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

در این مقاله به مقایسه استابلایزر دلتا با استابلایزرپرنیک می‌پردازیم، اگر قصد خرید این محصول را دارید تا انتها همراه ما باشید.

استابلایزر چیست؟

استابلایزر یا تثبیت‌کننده ولتاژ در واقع یک دستگاه الکتریکی است که تغییر یا نوسان ولتاژ ورودی را تثبیت کرده و در خروجی خود یک ولتاژ ثابت و ایمن را تحویل می‌دهد. این دستگاه در مسیر مدار جریان برق قرار گرفته و از نوسانات ولتاژ و پرش‌های ناگهانی برق جلوگیری می‌کند. از استابلایزر برای برق شهری در مصارف خانگی و برق سه‌فاز در کارخانه‌ها و صنایع مختلف استفاده می‌کنند. اگر توضیحات کامل نبوده به مقاله استابلایزر چیست رجوع کنید.

مزایا و ویژگی‌های استابلایزر چیست؟

به‌طورکلی هدف اصلی استفاده از این دستگاه محافظت از وسایل الکتریکی یا الکترونیکی مانند یخچال، تلویزیون، تهویه‌ مطبوع، تجهیزات کامپیوتری و … در مقابل نوسانات ولتاژ است. سایر مزایای آن عبارت‌اند از:

  • کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات برقی
  • جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان به دلیل نوسانات ولتاژ یا اتصال کوتاه
  • افزایش طول عمر وسایل الکترونیکی
  • کاهش هزینه‌های برق مصرفی
  • محافظت در مقابل نوسانات لحظه‌ای
حتما بخوانید  معرفی بهترین یوپی اس برای مصارف خانگی

یکی از تثبیت کننده های ایرانی که تمام ویژگی های بالا را دارد استابلایزر پرنیک است.

با استابلایزر دلتا (DELTA) آشنا شوید!

در این بخش از مقایسه استابلایزر دلتا با استابلایزر پرنیک، ابتدا با دستگاه دلتا آشنا می‌شوید. این دستگاه، در انواع مختلف با ویژگی‌های منحصربه‌فردی تولید شده و به‌ عنوان یک تثبیت‌کننده ولتاژ از پرش‌ها و نوسانات موجود در برق شهری و آسیب رساندن به لوازم برقی جلوگیری می‌کند.

این نوع استابلایزر با بهره‌گیری از سیستم میکروپروسسوری، ولتاژ ورودی را اندازه‌گیری کرده و با توجه‌ به کاهش یا افزایش ولتاژ در ورودی، ولتاژ 220 ولت ثابت، با دقت یک درصد را به‌ صورت خطی و پیوسته در خروجی ارائه می‌دهد. همچنین از نوع تک‌فاز آن برای مصارف خانگی و از سه‌فاز این دستگاه برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود.

ویژگی‌ها و دلایل استفاده از محصولات استابلایزر دلتا چیست؟

استابلایزر دلتا با بیش از 18 سال سابقه حضور در بازار ایران از پرچم‌داران این حوزه بوده که در این مدت رضایت مشتریان را نیز به همراه داشته است. این دستگاه از هسته تماما مسی، سیستم سروو موتوری، تکنولوژی کولینگ پیشرفته، سرعت عملکرد بالا، کیفیت، دقت و حساسیت بالا به همراه گارانتی معتبر یک‌ساله بهره‌مند است.برای خرید یو پی اس میتوانید با شرکت در ارتباط باشید.

در ادامه مقایسه استابلایزر دلتا با استابلایزر پرنیک با سایر ویژگی‌های استابلایزر دلتا آشنا می‌شویم.

  • محصولات شرکت دلتا DELTA دارای استاندارد CE اروپا و گواهی‌نامه ISO9001 است.
  • استابلایزر‌های دلتا به بیش از 56 کشور جهان صادر می‌شوند.
  • هسته داخلی این محصولات بدون هیچ‌گونه ناخالصی از فلز مس بوده و سرعت و کارکرد آن بسیار بالاست.
  • سیستم سروو موتوری استابلایزر‌های دلتا با دقت بالای 0.1 ولت کار می‌کند.
  • این محصولات با سیستم میکروپروسسوری، راندمان کاری بالایی نیز دارند.
  • استابلایزر دلتا مجهز به فن خنک‌کننده داخلی است.
  • استابلایزر سروو موتوری دلتا با کیفیت ساخت بالا و طراحی منحصربه‌فرد، طول عمر حداقل 10 سال بدون تعمیر را دارد.
  • این نوع استابلایزر در تمامی رنج‌ها به صفحه‌نمایش دیجیتالی پیشرفته با تکنولوژی روز دنیا مجهز بوده و در هر لحظه ولتاژ ورودی و خروجی را به‌صورت مجزا نمایش می‌دهد.
حتما بخوانید  استابلایزر چیست و چه کاربردی دارد؟

خرید ترانس اتوماتیک سه فاز پرنیک مدل 3xp-10000

استابلایزر هوشمند پرنیک چیست در مقایسه با دلتا؟

در این بخش از مقایسه استابلایزر دلتا با استابلایزر پرنیک، به معرفی دستگاه پرنیک رسیدیم. این دستگاه محصول شرکت ریزپردازان مدار سبز بوده و از فناوری بسیار پیشرفته و مطابق با تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کند. اساس کار مدار قدرت این نوع استابلایزر بر پایه روش سوئیچینگ با کلید‌زنی نرم (IGBT) بوده که هرگونه نوسان را از ولتاژ ورودی حذف می‌کند. این دستگاه با کاربرد‌های خانگی، ویلایی، نیمه‌صنعتی و صنعتی، ولتاژ ورودی به تجهیزات الکترونیکی را تا 60 آمپر و 220 ولت تنظیم و تثبیت می‌کند.

انتخاب استابلایزر خانگی مناسب نیاز به کارشناسی و بازدید دارد.

روش تثبیت ولتاژ در استابلایزر‌های هوشمند پرنیک به‌صورت کاملا الکترونیکی بوده و از رله یا سروو موتور استفاده نمی‌کند. به همین دلیل زمان واکنش به نوسانات ولتاژ بسیار کوتاه خواهد بود. این فناوری از استهلاک دستگاه، کاهش کیفیت و طول عمر آن جلوگیری می‌کند. استابلایزر پرنیک با قابلیت اطمینان بالا از وسایل الکترونیکی در برابر اتصال کوتاه خروجی، دوفاز شدن برق ورودی، خارج‌شدن ولتاژ خروجی از بازه مجاز، صاعقه و اضافه‌بار محافظت می‌کند.

ویژگی‌ها و دلایل استفاده از محصولات استابلایزر پرنیک چیست؟

این نوع استابلایزر هرگونه نوسان ولتاژ در بازه ۱۶۰ تا ۲۷۰ ولت را از بین برده و ولتاژ خروجی را روی ۲۲۰ ولت تثبیت می‌کند. همچنین سیستم کنترل این دستگاه عملکردی کاملا هوشمند و دیجیتال دارد.

در ادامه مقایسه استابلایزر دلتا با استابلایزر پرنیک با سایر ویژگی‌های استابلایزر پرنیک آشنا می‌شویم.

  • فناوری سوئیچینگ برای حذف کامل نوسان و تثبیت دقیق ولتاژ خروجی
  • سیستم کنترل تمام دیجیتال و سوئیچ‌های استاتیک IGBT
  • محافظت در برابر خرابی فن یا سنسور‌های دما به همراه هشدار صوتی و نمایش پیام
  • بهره‌مندی از مدار تأخیر با قابلیت برنامه‌ریزی
  • نمایشگر LCD برای نمایش ولتاژ، اخطار‌ها و تنظیمات
  • استفاده از فیلتر حذف نویز‌های فرکانس بالا
حتما بخوانید  درصد Thd در یو پی اس بیانگر چه چیزی است

استابلایزر هوشمند پرنیک مدل xi14

سؤالات متداول

اهمیت تثبیت‌کننده ولتاژ یا استابلایزر چیست؟

در واقع استابلایزر، ولتاژ ورودی به دستگاه‌های برقی را تثبیت کرده و از تمام کالا‌های الکترونیکی در مقابل نوسانات برق محافظت می‌کند.

مزایای استفاده از استابلایزر‌ها چیست؟

علاوه بر محافظت از وسایل برقی در مقابل نوسان ولتاژ، از سوختن این تجهیزات جلوگیری کرده و طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

همان‌طور که به آن اشاره شد؛ استابلایزر‌ها یکی از نیاز‌های ضروری برای محافظت از وسایل برقی در خانه‌ها، ادارات، مراکز تجاری و دیتا سنتر‌ها است. فقدان تثبیت‌کننده ولتاژ در این محیط‌ها می‌تواند باعث اضافه ولتاژ شده که ممکن است منجر به آسیب دائمی به لوازم برقی و بروز سایر مشکلات، مانند گرمای بیش از حد و کاهش بهره‌وری شود.

تنوع این محصولات با کارکرد‌های مختلف در بازار بسیار زیاد است. به همین دلیل در این متن به مقایسه استابلایزر دلتا با استابلایزر پرنیک پرداختیم تا شما راحت‌تر بتوانید در مورد خرید استابلایزر تصمیم‌گیری کنید. شما تا به‌ حال در چه محیطی از استابلایزر‌ها استفاده کرده‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *