مطالب آموزشی

مقایسه استابلایزر سارا با پرنیک

مقایسه استابلایزر سارا با پرنیک

استابلایزرها که به تثبیت‌کننده‌های ولتاژ هم معروف‌اند برای محافظت از وسایل الکتریکی و ارائه یک ولتاژ خروجی ثابت به دستگاه مصرف‌کننده، استفاده می‌شوند. این دستگاه وسایل الکتریکی را در مقابل آسیب‌های احتمالی و ناشی از نوسانات ولتاژ محافظت می‌کند. استابلایزر ها ساختارها و ویژگی‌های متفاوتی دارند و یک محافظ پیشرفته هستند. تثبیت‌کننده‌های ولتاژ برخلاف محافظ‌های برق، هنگامی‌که ولتاژ نوسان می‌کند آن را جبران می‌کنند و درواقع ولتاژ را کم‌ و زیاد می‌کنند تا دستگاه خاموش نشود؛ بنابراین انتخاب تثبیت‌کننده ولتاژ بسیار مهم است و باید سعی شود بر اساس نیاز و ویژگی‌ها آن را تهیه کرد.

دو استابلایزر با برندهای معروف سارا و پرنیک در بازار موجود است که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در این مقاله به مقایسه استابلایزر سارا با پرنیک می‌پردازیم:

ترانس خانگی

استابلایزر های تولیدی شرکت پرنیک

شرکت پرنیک دانش‌بنیان و کاملاً ایرانی است و استابلایزرهای سوئیچینگ را در مدل‌های تک فاز و سه فاز تولید می‌کند. محصولات شرکت پرنیک با توان‌‌های مختلفی مانند هزار ولت‌آمپر تک فاز تا 12 هزار ولت‌آمپر سه فاز ارائه می‌شوند. تمام محصولات تولیدی شرکت پرنیک دو سال تضمین دارند و دو سال گارانتی قابل تمدید است. و ده سال نیز از خدمات پس از فروش پشتیبانی می‌کنند. این محصولات به‌صورت تخصصی برای تجهیزات الکترونیکی حساس مانند دستگاه‌های لیزر، دستگاه‌های سونوگرافی و غیره استفاده می‌شوند. استابلایزر مارک سارا رله ای هستند و برای تجهیزات حساس مناسب نیستند. استابلایزر خانگی سارا از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.بزرگترین نمایندگی استابلایزر پرنیک در کشور با متنوع ترین استابلایزر ها.

حتما بخوانید  استابلایزر دلتا در مقایسه با استابلایزر پرنیک

استابلایزرهای خانواده اکونومی پرنیک

این مدل استابلایزرها تکنولوژی رله‌ای دارند و از باکیفیت‌ترین قطعات و سیم‌های مسی درون آن استفاده شده است. کیفیت این محصول سبب شده 24 ماه گارانتی برای آن در نظر گرفته شود و در مدل‌های full و wide ارائه می‌شوند. تفاوت مدل‌ها نیز در دامنه پوشش ولتاژ ورودی است. تعدادی رله و سیم‌پیچ در ساختار آن‌ها وجود دارند و سیستم مرکزی دائماً سطح ولتاژ ورودی را کنترل می‌کند. این نوع استابلایزرهای رله‌ای برای انواع ماینرها، ماشین لباس‌شویی‌ها و دیگر وسایل برقی منزل استفاده می‌شوند. اگر بخواهیم قیمت استابلایزر سارا با پرنیک مقایسه کنیم دستگاه های پرنیک با کیفیت عالی قیمت مناسب تری دارند.

استابلایزر پرنیک مدل eco 12000 wide

استابلایزر های تک فاز پرنیک

این استابلایزر تک فاز با حذف سیستم رله‌ای و سرووموتوری سرعت و دقت را نسبت به رقبای خود بالاتر برد و استهلاک را نیز کاهش داد. استابلایزر تک فاز افت‌ها را تا 160 پشتیبانی کرده و به 220 می‌رساند همچنین دقت تنظیم ولتاژ در این دستگاه‌ها تا 1 ولت است.اگر دنبال استابلایزر ماینر هستید تماس بگیرید.

استابلایزر تک فاز مدل XI-7 برای انواع لوازم بسیار حساس الکترونیکی و آزمایشگاهی همچنین در منزل استفاده می‌شود که توان 7 هزار ولت‌آمپر دارد و جریان خروجی 30 آمپر می‌دهد.

استابلایزر تک‌فاز مدل XI-10 هم برای وسایل بسیار حساس آزمایشگاهی و الکترونیکی و در منزل استفاده می‌شود که توان آن 10 هزار ولت‌آمپر و جریان خروجی 40 آمپر را دارد.

استابلایزر XI-14 تک فاز نیز توان 14 هزار ولت‌آمپر و جریان خروجی 60 آمپر را برای وسایل حساس الکترونیکی تضمین می‌کند.

استابلایزر XI-20 تک فاز هم‌توان 20 هزار ولت‌آمپر و جریان خروجی 80 آمپر را برای وسایل الکترونیکی حساس یا وسایل منزل ارائه می‌دهد.

استابلایزر خانواده x-intelligent پرنیک

یکی از دقیق‌ترین محصولات شرکت نوانیا بازار با دقت ولتاژ خروجی 1 ولت همین استابلایزر است و تقریباً هیچ‌گونه نوسان برقی ندارد. ولتاژ خروجی آن همیشه روی 220 است و دقیق‌ترین تکنولوژی استابلایزر پرنیک است که از آن برای دستگاه‌های لیزر، سونوگرافی، تجهیزات پزشکی و دیگر تجهیزات مهم الکترونیکی استفاده می‌شود.

حتما بخوانید  علت استفاده از استابلایزر چیست؟

استابلایزر های سه فاز پرنیک

این نوع استابلایزر ها سفارشی هستند و برای خرید آن‌ها می‌توانید توان و آمپر خروجی را از بین سه مدل انتخاب کرده و به شرکت پرنیک سفارش دهید. این دستگاه روش سوئیچینگ با کلید زنی نرم را انجام می‌دهد و از کلیدهای IGBT استفاده می‌کند. این مدل می‌تواند هرگونه نوسان را از ولتاژ ورودی بگیرد و ولتاژ خروجی را روی 380 ولت تثبیت کند.

استابلایزر 3XI-30000 دارای توان خروجی 30 هزار آمپر و جریان خروجی 32 آمپر است و یک سال گارانتی دارد.

استابلایزر 3XI-45000 توان خروجی 45 هزار ولت‌آمپر و جریان خروجی 48 آمپر را تحویل می‌دهد و 1 سال گارانتی دارد.

استابلایزر 3XI-60000 نیز توان خروجی 45 هزار ولت‌آمپر و جریان خروجی 48 آمپر را تضمین می‌کند و 1 سال نیز گارانتی دارد.

استابلایزرهای سارا

شرکت سارا که یکی از معروف‌ترین‌ها در ایران است و تولیدات خود را از طریق نمایندگی‌ها در سراسر کشور ارائه می‌دهد و سرویس راه‌اندازی، تأمین و تعمیر قطعات را نیز دارد. محصولات این شرکت به‌صورت تخصصی برای کامپیوترها و وسایل منزل طراحی‌شده‌اند و توان‌های متفاوتی را نیز ارائه می‌دهند.

استابیلایزر تمام‌اتوماتیک ۷۰۰ ولت‌آمپر برای تلویزیون و ویدئو ساخته شده که به‌منظور حفاظت و تنظیم ولتاژ انواع سیستم‌های صوتی و تصویری استفاده می‌شود.

نوع دیگر استابیلایزر تمام‌اتوماتیک ۷۰۰ ولت‌آمپر برای کامپیوتر ساخته شده که به‌منظور حفاظت و تنظیم ولتاژ کامپیوتر و متعلقات آن استفاده می‌شود.

استابیلایزر تمام‌اتوماتیک ۲۵۰۰ ولت‌آمپر یخچال‌فریزر ساخته شده که به‌منظور حفاظت و تنظیم ولتاژ برق یخچال‌فریزر استفاده می‌شود.

خرید استابلایزر سارا

استابیلایزر تمام‌اتوماتیک ۳۵۰۰ ولت‌آمپر مخصوص ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی ساخته شده و به‌منظور حفاظت و تنظیم ولتاژ برق ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی استفاده می‌شود.

حتما بخوانید  راهنمای انتخاب ups دوربین مداربسته

استابیلایزر تمام‌اتوماتیک ۶۰۰۰ ولت‌آمپر مخصوص پای کنتور برق ساخته شده که تنظیم‌کننده ولتاژ برق شهر است و برای پوشش کلی‌ لوازم برقی‌ منزل (زیر کنتور) استفاده می‌شود. این لوازم از جمله یخچال، فریزر، کولر، سماور برقی‌، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی و به‌طورکلی‌ تمام برق مصرفی منزل است.

استابیلایزر تمام‌اتوماتیک ۸۰۰۰ ولت‌آمپر برای پای کنتور برق طراحی‌شده که تنظیم‌کننده ولتاژ برق شهر به‌منظور پوشش کلی‌ لوازم برقی‌ منزل (زیر کنتور) است. این لوازم مانند یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، کولر، کولرگازی، اسپلیت، ماشین ظرف‌شویی، سماور برقی‌ و به‌طورکلی‌ تمام برق مصرفی منزل هستند.

استابیلایزر تمام‌اتوماتیک ۱۲۰۰۰ ولت‌آمپر برای تنظیم ولتاژ برق منازل یا مکان‌هایی‌ که به کنتور‌های تا ۵۰ آمپر متصل باشند، طراحی شده است. همچنین برای وسایلی‌ ازجمله ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی، جارو کولر‌های گازی (اسپلیت)، سماور، پمپ آب و دیگر وسایل برقی مشابه استفاده می‌شود. استابلایزر خانگی باید قابلت نصب قبل از کنتور را داشته باشد.

مقایسه و بررسی

در این مقاله به مقایسه استابلایزر سارا با پرنیک پرداختیم و دیدیم که هرکدام استابلایزر های مخصوص به خود را با ویژگی‌های منحصر به‌ فردی ارائه می‌دهند. در واقع استابلایزر های سارا بیشتر برای وسایل خانگی مانند ماشین لباس‌شویی، ظرف‌شویی، کولرگازی و غیره استفاده می‌شوند. استابلایزر های پرنیک نیز معمولاً برای تجهیزات حساس الکترونیکی مانند ماینرها و تجهیزاتی مانند دستگاه لیزر استفاده می‌شوند. البته تثبیت‌کننده‌های پرنیک را نیز می‌توان برای لوازم منزل استفاده کرد؛ پرنیک یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی است که از تجهیزات بسیار باکیفیت در ساخت محصولات خود استفاده می‌کند. شرکت سارا نیز یک شرکت ایرانی است که محصولات خود را از طریق نمایندگی‌ها در سراسر کشور ارائه می‌دهد.

دیدگاهی در مورد “مقایسه استابلایزر سارا با پرنیک

  1. محمد گفت:

    سلام. استابلایزر پرنیک بهتره یا سارا؟

    1. فردین هاشمی گفت:

      سلام دوست عزیز وقتتون بخیر. هر دو دستگاه کیفیت خوبی دارند. ولی تنوع و کارایی استابلایزر پرنیک بهتر است

  2. زهرا محمدی گفت:

    کدومش برای دستگاه پزشکی حساس مناسبه؟

    1. فردین هاشمی گفت:

      خرید استابلایزر سوییچینگ پرنیک به شما پیشنهاد میشه

  3. عباس گفت:

    سلام تلویزیون خونه ما بیشتر اوقات خاموش روشن میشه به خاطر افت ولتاز برق به نظرتون با استابلایزر 700ولت مشگل حل میشه؟؟؟؟

    1. فردین هاشمی گفت:

      سلام با استابلایزر 1 کاوا مشکل شما حل میش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *